Total Pageviews

Kalau sudi, followlah ye. TQ

Saturday, 10 December 2011

Kejadian yang menyedarkan aku tentang 'Sesuatu'

Assalamualaikum,
Asalnya aku nak cite pasal kejadian pagi tadi around 8.00 am.Cerita bermula,semalam aku tidur lambat la jugak nak siapkan assignment plus usha blog orang.Around 2.30 am baru la puteri beradu.Takut jugak pepagi buta tu menghadap laptop sorang2.si Mira dah tidur nyenyak sebab esok pagi dia ada Taaruf uutk course dia.Dah la aku menghadap tingkap yg terbukak sket langsir dia(sheramm nya).Malam tu susah kot nak tidur,so,bergolek-golek la aku di atas katil princess.Tak tau la kanape?Pastu baca-baca doa sket.akhirnya terlelap la aku tak tau la pkol bape.Tp yg pasti lama la nak take time tu.Pastu jam penggera hp mendendangkan surah YAASIN mengejutkan aku utk solat Suboh la kan.Then,nak sambung tidur sbab janji ngan mira classmate nak kuar pkol 9.30 am kan.Mira roommate dah mandi n tgah siap nak pg.Mira pon kuar la lpas dah bersiap ngan wanginya.(perlu ke nak cakap,cik syira oii)

Aku ingat lpas dia kuar boleh la aku sambung tidur,tetiba dia masuk bilik balik,dia kejut aku yg sedang pura-pura tidur ni.
''Syira,bangun sat tolong ada budak pengsan depan bilik kita,Mira x sempat nak tolong sbab dah lambat ni''Aku pon terkejut gila la terus keluar nak tengok.Betol ada budak pengsan,dan yg plg mengejutkan budak tu adlh sang Sida,classmate aku.Dia bilik bawah,tp selalu tdur kat blik bdak depan aku.Sbab apa aku terkejut sangat dia tu kuat,gagah lg perkasa,Sebab dia kata dpan lelaki kita x boleh jadi lemah naty depa buli kita.Tp ko lupa ke cik syira hoi,dia tu girl jugak,pasti ada kelemahannya.
Aku keluar,kawan2 dia dah ada dua-tiga orang kat situ.Diorang minx sweater,minyak angin n tudung.Haa amek,jgn segan2,aku bg sweater mcd yg aku redeem GC aritu.Untungla dapat pakai sweater mcd kan.ko mampu?Pastu yg x tahannya aku boleh plak bawa kuar air kotak dutch lady perisa strawberry lagi sbab diorang cakap dia sakit perut.Rupa-rupanya dia org ke-2 pengsan kat kolej aku.Lg sorang dah ada kat dlm ambulans.Pastu dtg la JB(Jawatankuasa Blok) bersama dgn warden lelaki 4 org(ok,aku plik knape dtg sampai 4 org sekadar tlong tengok je.)Pastu si sida tu nak muntah plak kan,berlari la aku pg amik baldi kwn dia utk tadah.Tp,aku respect la kat kwn dia,x kisah bg baldi utk tadah muntah.klo aku x rela kot.aku nak letak baju dlm tu naty,tp aku terfikir gak dr dia muntah kat lantai,lagi geli n sape nak cuci.Ko ke aku?
Pastu warden tu suruh kitorang tikarkan dia tracksuit,ye la kan malam pakai suar pendek bunga2 lagi tau.Kitorang angkat la masuk bilik,masa ni dia masih boleh bjalan lg.Aku duk kat kpala dia.JB tanya diorang ada kuar x malam tadi,diorang kata ada n balik kol 10.30pm.Tp yg pasti diorang tidur lebih kurang aku gak.
Cpat,pantas dan efisyen gila JB n kawan sida wat keja tgok2 dah siap pakai suar.Aku pon baca la ayat kursi kat telinga dia takut tersampuk ke sbab sida kata ;aku pnat ni lari jauh sangat'.Aku hembus kat telinga dia x gelepar pon,bkan la kot ataupun aku x cukup ilmu di dada lagi.Aku ni kan ada pengalaman ngan histeria masa kat skolah dulu.Sukarelawan x bertauliah la katakan.Pastu dia tros pengsan.Kitorang angkat dia dari tingkat tiga menuju ke ambulanss.Aku x rasa berat sbab aku amek part kaki tu.Ringan la sket dari badan.Diorang dah bergilir lg haru bila suruh nenti jap nak rehat,Aku rasa nak tergelak je kot boleh plak nak rehat jap.ktorg turun dgn kaki ayam kot.Aku baru nak cari selipar,diorg kata x payah pakai selipar.Ok fine.Pastu,lg lawak time kat ambulans tu.Kitorang argue pasal sape yg nak pegi teman sida.ak memang x lah sbab aku mmg dah janji nagn mira nak kuar,x mandi lg(gosok gigi pon blom kot) n x bawak tudung n matrik kad.Alasan aku munasabah kan.KO tolak ak,ak tolak ko.Sampai warden pon pening tgok kitorang.Last skali roommate dia yg teman sambil pakai tudung aku.Ok la kan,tuan punya sweater n tudung dah poskan barang2 dia utk temankan sida ke hospital.
Pastu,sida ni ada kawan baik namanya lukman hakim.bdak law gak tp group c.Zulfah pon call la si lukman tu cakap sida pengsan.Dia boleh plak x percaya.Penat la kitorang yg lg 3 org ni mengiakannya.Baru nak percaya.Ko ingat kitorang ni x de kerja nak wat main-main benda camni.
Baru ko nak risau kan BFF ko tu.Actually,dr pagi tadi aku pon sakit perut,tak tau la makan apa.Aku x pernah tahu pun yg sakit perut boleh buat kita pengsan.Satu benda baru.
Konklusinya,tolong la dgan apa cara sekalipun dgan ikhlas kerana tolong-menolong amalan mulia.Prinsip aku senang je,Hari ni ko susah,aku tolong,esok klo aku susah pasti ada yg daatang tolong.Walaupun bkan org yg kita tolong dulu.so,x jadi la aku nak sambung tidur,Semangat nak wat post ni n nak pegi beli tiket bas balik Puchong.Choww.
p/s:knape bila ada BF/GF kawan-kawan kita mesti dipinggirkan,Dulu dia la tempat ko meminta pertolongan and whatsoever.. Ni aku stress ngan classmate aku,aku x kira aku dpat tket aku cabut blk S.ALAM.kO nak balik naik apa,gasak ko la.sibuk sgt ngan pakwe dia tu.Naty mummy ko tanya aku,aku jawab je yg ko tgah hangat memadu asmara.Boleh macam tu,Mrs.Y.E.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...