Total Pageviews

Kalau sudi, followlah ye. TQ

Sunday, 5 August 2012

Silent action

Assalamualaikum,

Entry ni ada kena-mengena dengan post yang sebelum ni. Aku tak tahu sampai bila aku mampu bertahan.I had no choice. Diluah hilang kawan,ditelan aku yang sakit hati. <acano,den tukor pepatah>
Then, i decided to take a silent action. Hakikatnya,silent action sangat kejam. Aku dah pernah rasa bila kak Syu treat us like that. But now i had follow her action.

Apa korang rasa bila:

1.Kau bayar benda tu, tapi kawan kau guna macam benda free je. Sampai over limit you alls. ok la campur dengan aku guna sekali lah kan. Korang tahu tak berbudi bahasa. Oh nowadays people dont know what the heck is that,rite? Aq dah memang dididik klo barang orang, guna sekejap pastu pulang balik. Then, for sure dalam hati ni rasa tak sedap sebab guna barang orang, bukannya hak kita ok.

2.Kau dah pinjam, tak reti-reti ke nak kemas dan simpan di tempat yang sepatutnya. Kau guna,aku kemas dan simpankan. Terbaik lah wa cakap sama lu. Pk aq maid hang ke? Semak lah. Aq bangun2 tengok laptop terbuka. memang nak je aq poie maki si dia, but dia tu kawan aku. Sabar syira. Dah lah tak reti ucap terima kasih. <ok,ni x kisah sangat,tapi menunjukkan budi bahasa gak kan>

3.Dah pinjam, tak reti nak pulangkan balik. Hukaloh,parah ni. Sampai kita tuan punya barang, dah takde baju nak pakai. Memang lah ada baju lain, tapi..suka hati aku lah, baju aku kan. Aq ni jenis malu nak minta2 ni, kau tu masa pakai barang aq,tak terlintas di fikiran: 'Eh,ni syira punya. Dah lama pinjam, tak pulangkan lagi. Mesti syira nak guna''. Ada pk camtu. Mesti takkan.

4.Semua orang nak berjimat. Habis tu aku taknak laa? Macam tu? Huh,ingat aku bulan2 dapat gaji RM1800 ke? Aku juga dapat elaun RM1980<eh x sure la bape>per sem. Aku PELAJAR bukan PEKERJA. Even klo aq dah kerja sekalipon, takkan semua aq nak payung kau.

Konklusinya,aq tahu semua cerita di atas adalah bab pinjam-meminjam dan berjimat. Aku sangat susah nak pinjam orang punya. Sebab aq takut jadi kes cenggini dan perasaan malu yang sangat menebal dalam diri ini.

P/s:kita sama2 pelajar,bertimbang rasa la beb.Aq tak nak korang kawan aq sebab aq ada barang,cuba bila aq x de barang,idaknya kome melekat kat bilik aq kan.<pergh cam jual dadah je gaya wa sembang>

p/s2:aq senyap means something wrong somewhere.aq x nak cakap direct coz i know after that kita berpecah cam skrg ni.
~siapa buat salah,dia akan terasa sindiran ni.Peace yau.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...