Total Pageviews

Kalau sudi, followlah ye. TQ

Sunday, 28 July 2013

Review Nyamuk Tak Berdosa

Assalamualaikum.

Ok, sapa tengok cerekarama ni tadi? Best kan? Banyak pengajaran dalam cerita ni. Aku memang dah lama tak layan drama Melayu, tapi bila tengok iklan aku dah memang pasang niat nak tengok. Tapi, aku lupa bila tarikh cerita ni disiarkan. Tetiba tadi bosan, aku buka TV pukul 10.30pm terpampang lah cerita ni.

Aku nak tengok sebab ada klon Liyana Jasmay, si Puteri Balqis yang comel dengan Kamal Adli je. Haha. Tapi, cerita ni memang ada mesej la bukan just for fun. Tak sangka Kamal tu dah berlakon jadi bapak orang <ke aku yang tak sedar?>. Bini dia memang tabah lah wa cakap lu. Dan si budak kecik tu pon memainkan peranan penting untuk sedarkan bapak dia yang pemarah tu. Good job aqish. 

Dalam hidup ni, jangan nak berkira/kedekut. Bukannya kau boleh bawak mati pon duit tu. Pastu, beramah-mesra dengan jiran sebab bak kata Abang Majid tadi, kita ni bukannya sentiasa sihat, adakala bila kita sakit atau dalam kesusahan, we need our neighbours help. Pastu, ni pendapat aku lah, nanti kita mati, orang lain jugak yang akan uruskan jenazah kita. And for sure your neighbour will contribute more as he/she is the one who close to you, am i rite? Lastly, don't take for granted when you has that 'POWER'. For example, as a husband, you are the leader in the house but you have no right to make abuse against your wife and children. Mentang2 lah kau lagi kuat, habis kaki tangan semua naik kat badan isteri dan anak-anak. Bukan semua lelaki mungkin segelintir sahaja. Think wisely man before you do some act. Lower your EGO and you will be loved by everyone. Peace yau. 

2 comments:

  1. Lagu tema pun best jgk..apa tajuknya ye?

    ReplyDelete
  2. lagu tema dari Aril-anugerah terindah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...