Total Pageviews

Kalau sudi, followlah ye. TQ

Wednesday, 7 August 2013

Entry Hari Raya Aidilfitri 2013

Assalamualaikum.

Mesti semua dah sampai kampung halaman masing-masing, ye dak? Alaa, kalau sesapa yang balik malam raya, jangan bersedih as long as we can celebrate this Eid with our family. Kira bersyukur dan beruntunglah kome sebab dapat balik kampung. Tahukah anda ramai lagi orang Islam yang tak dapat balik beraya sebab tanggungjawab terhadap negara dan kerja misalnya. Kalau jadi casual labor at fast food restaurant, masyuk oii. Aku nak je, tapi ayah aku kata bahaya tinggal sorang2. Ok ada betulnya jugak kan? Dan cuba sesekali fikir umat Islam kat Mesir, Syria dan Palestine tu, macam mana depa celebrate raya. Adakah dengan keadaan serba baru atau dalam keadaan sedih atas kesyahidan ahli keluarga mereka?


Whatever it is, just appreciate what you have rite now. 

So, my advice to my readers, please stop do things that give harm to you macam main mercun, meriam buluh and etc. Aku ni memang tak main mercun sebab aku sangat takut dan aku sayang nyawa aku. Even main bunga api pon aku cuak kebebeh sebab sepupu aku semua stok yang konon meraikan hari raya dengan main bunga api sambil pusing-pusing. Itu yang aku tak gemar. Oh lagi satu, sila jaga keselamatan anda ketika OTW balik kampung. Drive carefully, jangan pecut sebab nak sampai kampung awal. Kepulangan anda dinanti, bukan ditangisi. Tadi masa OTW balik Kuantan, sebuah Honda City terbalik bhaii, sama ada dia bawak laju atau dia tak reti kawal power stering <ok tak tau eja>. Sebab jalan tak licin pon, bukan hujan pon tadi, panas okey. Kalau rasa mengantuk, take a nap at nearby R&R, ataupon apa guna co-driver kan, kalau tak boleh membantu.

Bila kome pergi berhari raya di rumah sanak saudara dan kawan-kawan, sila niatkan untuk BERZIARAH bukan nak kumpul DUIT RAYA. Itu cuma sampingan. Sila terapkan dalam diri anak-anak /adik yang masih kecik. Masa ni lah nak berkumpul sesama ahli keluarga pon.

Lastly, i would like to wish all my readers either we know each other or not. Ukhuwah fillah till Jannah. Selamat Hari Raya Aidilfitri. Aku minta maaf kalau ada perkataan dan perbuatan aku yang menyentapkan hati kalian. See you when i see you, haha. Seminggu laa aku tak online sebab kampungku tak boleh connect PI 4G. Eh tapi kat Ipoh boleh je, tengoklah camno nanti yo. And one more thing, balik raya tahun ni bosan, tak boleh nak main dengan budak2, semua pakat main game dan tengok kartun kat youtube. Woi, tak awesome laa kome ni. Mao jadi cam raya tahun lepas, kitorang gi tengok wayang hari raya kedua kat AEON. Haha.

Dalam kita bergembira, jangan lupa yang telah pergi meninggalkan kita dan orang yang dalam kesusahan. 

#update live from Kg.Chengal lempong, Balok, Kuantan. Esok baru gerak balik Terengganu. Aku update awal sebab balik Ganu, takde line babeh. 

Love,
Syira mubi
4th August 2013; 9:37pm

ni gambar lama, 2009 kot. tu yang muka suci je. Haha.Tahun lain busy. 

1 comment:

  1. cutenya awak...blh tunjuk gmbar bru x

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...