Total Pageviews

Kalau sudi, followlah ye. TQ

Tuesday, 27 August 2013

Kahwin di usia muda

Assalamualaikum.
 Ya Habibi Ya Maulana, cabut gigi guna spanar. Ok ini tak lawak. Aku cuma teringat dolu-dolu suka cakap ghope ini. 

So, kome nampak kan tajuk di atas? Apa komen anda? Adakah anda bersetuju dengan pernyataan di atas mahupon kau membangkang? Haha, lantakkan.

Benda ni ada pros and cons. Dan bagi aku, once you are really ready to be somebody wife/husband or to be more specific you are ready to carry a BIG responsible and burden, Allah will send to you your prince charming. hehe. 



Ok, secara jujurnya aku rasa cemburu gilak bila kawan-kawan aku including my juniors,seniors and my other type of friends sudah berkahwin dan melangkah ke alam perkahwinan di usia muda. Oh apakah, sungguhlah mung ni suko membezakan kasih sayang. Err, tidak. Just forget it. Aku rasa bila umur aku dah 20, aku dah mula terima jemputan ke majlis walimatul urus atau perkahwinan secara individual. Kau paham ke tidak? Yelah, sebelum ni aku pergi kenduri kahwin follow parents sebab dapat undangan En.Mubi sekeluarga, sekarang Cik Syira sekeluarga. Eh tetiba?  

Aku jeles tahap gaban dengan hangpa. But at the same time i'm very proud of you, praying for your happiness and may Allah bless you and your new family. May your marriage until Jannah. Aku tak mao dengaq satgi ada khabar yang tidak menggembirakan seperti 'Si Mat tu dah bercerai, baru 2 bulan kahwin.' Ya Allah, minta dijauhkan. Aku nak dengar berita gembira je dan lahirkan babies. Lama sudaa tak pegang baby. Haha.

Oh tak lupa juga, ada jugak kawan-kawan aku yang dah ada anak walaupon umur dia sebaya aku. Hoho, jeles seh. Aku jeles sebab hari-hari dia boleh cium baby, bau baby wangi gila. Aku suka. Sepupu aku semua dah besar, paling kecik setahun lebih. Aku nak yang baby betul yang tak kenal orang lagi, yang bila dia tidur aku suka letak satu jari dalam genggaman baby tu sampai aku tidur. Alala, sudahnya aku beli budak Pureen, Dapat feeling jadi baby. Haha.

Ok, tu je aku nak cakap. Perasaan cemburu yang membuak-buak tu tak dapat ditahan bila dalam bulan ni kemain ramai kawan-kawan yang aku kenal kahwin. Nanti aku update pasal pros and cons. Kalau rajin lah kan. Hehe.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...